Rise & Fall: Civilizations at War
1 sayfadaki 1 sayfası
Rise & Fall: Civilizations at War
Genel hatlarıyla alelade bir RTS olarak tanımlanabilecek Rise & Fall’u biraz derinlemesine incelemeye kalktığımızda son zamanlarda sıklıkla karşılaştığımız Total War’daki gruplandırmalı arabirimi görüyoruz. Buna göre Total War’daki oynanışa alışık kullanıcılar Rise & Fall’da pek zorlanmayacaklardır. Stainless Steel’in daha önceki klasik birim toplamalı, asker üretmeli oyunlarda gösterdiği başarılı performanstan sonra burada farklı bir arayüz kullanmasının nedeni, Troy ve Gladiator filmlerindeki geniş çaplı çarpışmaları aynı anda oyun içerisine aktarmak istemelerinden geçiyor... En azından yapımcılar bunu bu nedenle istediklerini dile getiriyorlar. Bu isteklerini Troy örneğiyle anlamak mümkün; peki Gladiator filmi ile geniş çarpışmaların ne alakası var diyecek olursanız, onu da oyunun farklı bir yönü ile kotarmaya çalışırken izliyoruz. Bu da aynı zamanda oyunda yer alan “Hero” kavramının açıklaması hüviyetinde. Total War’daki gibi bir savaş meydanı Rise & Fall’da da bulunuyor ve siz askerlerinize komutlar verdikten sonra isterseniz Hero’nun kontrolünü ele alarak askerlerin arasına dalabiliyorsunuz. Bu haliyle oyun bir miktar da Age of Mythology’nin sınırlarına dahil oluyor, yalnız dediğim gibi, burada kontrol sizin. Hero’nun kontrolleri oyun içerisinde TPS kamera açısı ile size sunulacak ve aynı anda hem ordunun düzeni ile, hem de karakterin hareketleriyle ilgilenmeniz gerekecek. İkisini birden randımanlı kontrol etmenin çok zor olmayacağını belirtiyor yapımcılar. Bunun için de gelişmiş yapay zekanın epey yardımcı olacağını dile getiriyorlar. Kullanılabilecek karakter arasında Julius Caesar, Büyük İskender, Ramses, Achilleus gibi tarihi kişilikler var; oyuna direkt etki edeceği şüphesiz.
karakule- Mesaj Sayısı : 159
Kayıt tarihi : 02/02/09
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz